Уряд оновив Постанови №169 і №822 – повернення закупівель в Prozorro

  • Уряд оновив Постанови №169 і №822 - більше закупівель спрощених і через електронний каталог

Уряд оновив Постанови №169 і №822 – повернення закупівель в Prozorro

2022-06-28T12:00:42+03:0028.06.2022|Tags: |

24 червня 2022 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до двох закупівельних Постанов – №169 (щодо закупівель на період воєнного стану) і №822 (щодо формування електронного каталогу Prozorro Market).

Відповідна Постанова під номером 723 з’явилась 27 червня на Урядовому порталі.

Зміни, передбачають, зокрема:

  1. Закупівлі менше 50 тисяч гривень можуть проводитись за механізмом спрощеної закупівлі або з використанням електронного каталогу Prozorro Market (доступ забезпечується, зокрема, через електронний майданчик Zakupki.ua), чи за «прямими» договорами без необхідності вносити інформацію про закупівлю до річного плану та оприлюднювати звіт про договір;
  2. Закупівлі від 50 тисяч гривень проводяться замовниками за спрощеною закупівлею чи з використанням електронного каталогу Prozorro Market (доступ забезпечується, зокрема, через електронний майданчик Zakupki.ua),
    1. АЛЕ: замовники, зазначені у ч. 9 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (Міноборони, МВС, Нацгвардія, СБУ, СЗР, Держспезв’язку, ДСНС тощо), державні замовники у сфері оборони здійснюють закупівлі без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель;
    2. АЛЕ: публічні закупівлі за Постановою КМ України від 2 березня 2022 року №185 здійснюються без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель;
    3. АЛЕ: поза спрощених закупівель та/або електронного каталогу можуть здійснюватись закупівлі у разі, коли:
      1. інформація в оголошенні може містити інформацію з обмеженим доступом, інформацію, розголошення якої може нести загрозу нацбезпеці;
      2. замовник перебуває у зоні бойових дій при проводенні закупівлі;
      3. немає технічної можливості використання електронної системи закупівель;
      4. нагальна потреба;
      5. тільки один суб’єкт може задовольнити потребу замовника;
      6. відмінено спрощену закупівлю за відсутності учасників;
      7. існує потреба закупити додатковий товар/послугу/роботу у того ж самого постачальника/виконавця протягом трьох років після укладення договору про закупівлю за ціною в межах 50% вартості договору про закупівлю;
      8. закупаються послуги з адвокатської діяльності;
      9. закупаються юридичні послуги для захисту прав та інтересів України;
      10. здійснюється закупка для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури.
  3. Якщо закупівля здійснюється без використання електронної системи закупівель відповідно до виключень, передбачених Постановою №169, її не включають до річного плану закупівель. Коли вартість такої закупівлі 50 тисяч гривень і вище, замовник оприлюднює звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель, власне договір, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Натомість, вимога в частині оприлюднення не стосується договорів з інформацією з обмеженим доступом;
  4. На період правового режиму воєнного стану вартість участі для переможця відбору у Prozorro Market обмежується 3400 гривень – верхня планка ціни, яку сплачує учасник (тільки переможець) оператору електронного майданчика Zakupki.ua;
  5. При вартості товару 200 тисяч гривень і вище, якщо у профілі товару електронного каталогу розміщено дві чи більше пропозиції, застосовується відбір контрагента шляхом запиту ціни пропозицій постачальників;
  6. Відповідальною особою за організацію і проведення закупівель, що здійснюються відповідно до Постанови №169, може бути як уповноважена особа, так і інша особа, визначена замовником.

Офіційна публікація Постанови Кабміну № 723 із зазначеними нововведеннями очікується в найближчі дні.

Разом з тим, варто зауважити, що паралельно із вищевказаними нормами продовжить діяти Закон України «Про публічні закупівлі», який передбачає ширші способи визначення контрагента для державного замовника.