Чому проводиться блокування тендерів Укрзалізниці?

Чому проводиться блокування тендерів Укрзалізниці?

2017-12-21T13:12:07+03:0021.12.2017|

Компанія “Укрзалізниця” є основним організатором відкритих закупівель в Україні, що організовує тендери на мільярди гривень щорічно. Ці суми вкладаються не тільки в оборотні активи, але і в оновлення технічного оснащення.

Завдяки проведенню тендерів українці мають можливість їздити в нових вагонах. Звичайно, що повне оновлення поїздів за короткий період часу здійснити неможливо, однак позитивні тенденції щодо якості перевезень видно.
Що ж стосується вантажних перевезень, то для того, щоб вони здійснювалися не тільки по території нашої країни, але і доставляли продукцію вітчизняного виробництва за кордон, вагони також повинні бути оновленими. На останньому засіданні Кабінету Міністрів України було озвучено інформацію про те, що в 2017 році Укрзалізниця планувала закупку близько 9,5 тисяч вагонів, однак цього не відбулося, тому на разі компанія працює на своїх старих потужностях.

Що стало причиною зриву оновлення основних фондів підприємства?

Як показує цьогорічний досвід, в кінці травня були ініційовані закупівлі трьох тисяч вагонів, які закінчилися провалом. Трохи пізніше був організований другий тендер на меншу кількість вагонів, який також не відбувся. Усі ці тендери не відбувалися через те, що до Антимонопольного комітету подавалися скарги на Укрзалізницю, а тому закупівлі на суму понад 8 мільярдів гривень були відхиленими. Таке блокування зі сторони Тендерної палати України відбулося вперше, але після нього перевізник перестав оновлювати свої активи.
За словами Володимира Гройсмана блокування тендерів, ініційованих монополістом “Укрзалізниця”, можна розцінювати як економічну диверсію. Саме така заява прозвучала на засіданні Кабінету Міністрів. Він також заявив, що питання блокування тендерів необхідно більш детально дослідити. Чимало експертів свідчать, що це все відбувається не просто так, я для того, щоб дискредитувати владу, оскільки показники її діяльності показують одне – економіка зростає. А це означає, що відкриваються нові ринки для збуту продукції. Якщо дану продукцію не буде можливості перевозити належним чином до замовників, відбудуться підриви економіки. Гройсман зазначає, що дані дії є актом зриву економічного розвитку країни, а тому доручив Авакову розібратися із ситуацією та визначити, що ж або хто насправді перешкоджає здійсненню закупівель підприємством “Укрзалізниця”.