В нашій країні тендери в будівництві виграють ті компанії, які пропонують найнижчу вартість своїх послуг, але якість виконання не перевіряється ніким.
Така заява пролунала від президента Міжнародного благодійного фонду «Діамант України» Дерека Лоттомсона на прес-конференції з питання проблем та перспектив будування доріг в нашій державі, а також аналізу результатів досліджень.
Глава фонду наголошує на тому, що якість українських доріг знаходиться на наднизькому рівні. Він говорить, що шведські компанії з радістю пояснять та допоможуть в контролі якості вітчизняних підрядників, а також можуть будувати дороги у нас самостійно, адже його ціль – швидкий і успішний вихід шведських фірм на наш ринок.
В той же час п. Лоттомсон бачить суттєві перешкоди своїм співвітчизникам для участі в вітчизняних торгах щодо будівництва українських доріг.
Найголовнішою проблемою він вважає те, що в нашій країні дуже важко домовитись. Іншою те, що компанії не є резидентами України. Третьою те, що шведи хочуть спочатку пояснювати методику ефективного контролю якості доріг, оскільки українські підрядники найчастіше демонструють нечесну гру під час проведення торгів. В результаті, перемогу святкує підрядник, який впевнено оголошує найнижчу вартість робіт. В майбутньому це призводить до результатів, які ми всі бачимо на сьогоднішній день.
Голова Фонду наголошує, що ми зможемо мати якісне покриття на дорогах тільки тоді, коли буде організоване належне фінансування. Зараз виходить так, що переможець заявляє дуже низьку ціну за 1 квадратний метр площі дороги, а в результаті він кладе тільки «килимок», який потім всі дружно називають дорожнім покриттям. Аналітики шведських компаній, на думку Лоттомсона, знають ціну 1 квадратного метру, але той ресурс, який надається українською владою, недостатній для того, щоб зробити шведський рівень якості.
Також з його слів стає зрозуміло, що під фразою «будівництво доріг» у нас розуміють їх ремонт або роботи по реконструкції.
Лоттомсон говорить, що він вже звернувся до чиновників з Укравтодору з пропозиціями щодо можливого співробітництва, правда відповідь ще не надійшла.
Шведський спеціаліст підкреслює, що у нас є компанії, які можуть співпрацювати з шведами, але їх дуже мало, а Україні вкрай необхідно мати сітку доріг європейської якості. Фонд та шведські бізнесмени готові до побудови доріг.